بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
innasolati wanusuki wamahyaya wamamati lillahirobbbilalamin
mafhumnya:sesungguhnya solatku, amal ibadahku, hidupku serta matiku kerana Tuhan sekalian alam

Dengan Pena hatiku berkata,
Dengan pena diriku bersuara

Jumaat, 27 Mei 2011

Namamu-kah yang tertulis di Loh Mahfuz untukku?


Ketika Allah memilihmu untukku
padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku,
Inginku beritahu padamu,
Aku hidup dan besar dalam keluarga bahagia,
Orang tua yang begitu sempurna,
Dengan cinta yang begitu membuncah,
Aku dibesarkan dengan limpahan kasih yang tidak terhingga
Maka, padamu ku katakan
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu, Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku
Memperlakukanku dengan sayang yang begitu indah

Padamu yang Allah pilihkan untukku,
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa yang begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dengan keberadaanmu,
Dan aku tahu, kau pun bukanlah laki-laki sempurna
Dan ku berharap ketidaksempurnaanmu mampu menyempurnakan diriku,
Kerana kelak kita akan bersatum
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku
Kau dan aku akan menjadi 'kita'

Padamu yang Allah pilihkan untukku,
Ketahuilah sejak kecil Allah telah menempa diriku dengan ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yang menyintai Rabbnya
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahawa kaupun telah menempa dirimu dengan ilmuNya,
Maka ganding tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita
Itulah visi pernikahan kita
Ibadah pada Nya Ta'ala

Padamu yang Allah tetapkan sebagai nakhodaku,
Ingatlah. Aku adalah makhluk dari tulang rusuk yang paling bengkok,
Ada kalanya aku akan begitu membuatkanmu marah
Maka, ketahuilah. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah
Sungguh hatiku tetaplah wanita yang lemah dengan kelembutan
Namun, janganlah kau cuba meluruskanm kerana aku akan patah
Tapi, janganlah pula kau membiarkan begitu sahaja, kerana selamanya aku akan salah
Namun, tataplah mataku, tersenyumlah
Tenangkan aku dengan denggaman tanganmu,
Dan nasihati aku dengan bijak dan hikmah,
Nescaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu,
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku

Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku,
Ketahuilah ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan,
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata-katamu adalah titah untukku,
Selama tidak bermaksiat kepada Allah, akan ku penuhi perintahmu,
Maka kalau kau berkenan ku meminta,
jadilah hunian yang kukuh,
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya

Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku,
Maka didiklah mereka menjadi generasi
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kit yang rindukan syurga,
Yang dipundaknya akan diisi dengan amanah dakwah
Yang roh dan jiwanya selalu merindukan jihad
Yang darahnya mengalir darah syahada,
Dan ku yakin dari tanganmu yang pebuh berkah, kau mampu membentuk mereka,
Dengan hatimu yang penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka,
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu

Padamu yang Allah pilih sebagai imamku,
Ku memohon padamu.. Redhalah padaku
Sungguh keredhaanmu adalah redha Illahi Rabbi,
Mudahkanlah jalanku ke syurga Nya,
kerana bagiku kau adalah kunci Syurgaku

QurratulQalbi.blogspot

1 ulasan:

salam .. singgah di sini

Catat Ulasan