بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
innasolati wanusuki wamahyaya wamamati lillahirobbbilalamin
mafhumnya:sesungguhnya solatku, amal ibadahku, hidupku serta matiku kerana Tuhan sekalian alam

Dengan Pena hatiku berkata,
Dengan pena diriku bersuara

Ahad, 22 Mei 2011

Mereka yang terpilih-Tragedi tanah runtuh Hulu langat


Tazkirah buat mangsa kejadian tanah runtuh di Rumah Anak-Anak Yatim dan Anak-Anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Jalan Sungai Semungkis, Kampung Sungai Gahal. Seramai 16 orang telah dilaporkan meninggal dunia dan 9 orang dilaporkan selamat. Yang telah pergi tetap pergi mengadap Illahi. Yang masih hidup teruskan perjalanan kehidupan. Dugaan Allah terhadap sesama manusia. Menilai tahap keimanan dan tahap ketakwaan. Setiap dugaan itu mengajar kita erti berserah diri dan tawakal kepada Allah SWT. Dia tahu apa yang terbaik buat hambanya.
Firman Allah:

وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْئٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوْعِ وَ نَقْصٍ مِّنَ الْأَمَوَالِ وَ الْأنْفُسِ وَ الثَّمَرَاتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِيْنَ
"Dan sungguh Kami akan menguji kalian dengan sedikit rasa takut, kelaparan, dan kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar."
Baqarah 155


اَلَّذِيْنَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُّصِيْبَةٌ قَالُوْا إِنَّا ِللهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُوْنَ
"(Yaitu), orang-orang yang jika tertimpa musibah, mereka mengucapkan, “Innâ lillâhi wa innâ ilaihi râji`ûn (sesungguhnya kami adalah milik Allah dan kami akan kembali kepada-Nya)”.
Baqarah 156


Mereka terpilih untuk diduga dan diberikan rahmat Allah atas kesabaran mereka. Insya'Allah.

Innalillahi wa inna ilaihi raju un. Semoga yang pergi ditempatkan dalam kalangan yang terbaik disisiNya. dan yang terselamat diberikan kekuatan dan kesabaran yang utuh disisiNya. Amin

Ana Pena
22052011/7:00pm
Damansara

0 ulasan:

Catat Ulasan